Hoe is bij jou het Personal Training traject begonnen bij De Loods Nieuwegein, wat was de aanleiding?
Ik was al een poosje op zoek naar een sportschool waar het goed voelde en had al wat testsessies op diverse plekken gehad. Toen hoorde ik dat mijn ex trainer bij De Loods ging werken nodigden zij mij uit om eens te komen kijken. Ik wist dat Frank en Tim hun eigen sportschool gestart waren maar was daar nog niet wezen kijken omdat ik dacht dat dit alleen voor fanatieke sporters was (en gevorderden). Ik ben gaan kijken en samen met Daniëlla durfde ik het wel aan bij De Loods te gaan beginnen. Er waren een aantal redenen voor om te gaan sporten, naast uiteraard gewicht verliezen en fitter worden was mijn hoofddoel mijn belastbaarheid te vergroten. Ik heb een vrij intensieve drukke baan en heb het gewoon nodig om mijn hoofd leeg te maken. Ook heb ik problemen met mijn luchtwegen en ook hiervoor was het belangrijk wat aan mijn gezondheid/conditie te doen. Zelf sporten …die discipline heb ik niet (en uiteraard de kennis niet).

Wat is de grootste verandering die je hebt doorgemaakt / het grootste resultaat dat je tot nu toe hebt bereikt?
De grootste verandering is wel dat ik sporten nu leuk vind, meer aan kan dan ik verwacht had en dat ik zelfs nu tijdens de Corona mijn best doe te blijven trainen. Ik laat wat vaker de auto staan en stap dan op de fiets. Ik baal als de Personal Training niet door kan gaan. Ik begon met 1x in de week en trainde uiteindelijk 3x per week (voor zover soms mogelijk in deze Corona situatie).

Wat vond je het moeilijkste onderdeel van het Personal Training traject? (bijvoorbeeld: het veranderen van jouw beweeg patroon, het aanpassen van je voeding, het veranderen van jouw mindset)
Het lastigste blijft voeding of dat mindset is of niet, geen idee. Ik zat in een goede flow tot mijn vakantie en daarna blijf ik maar rommelen. Zeker als ik moe ben, dan val ik snel terug in mijn oude patroon. Maar ik blijf proberen, eens moet het toch lukken 🙂

Welk gevoel heb jij bij het resultaat dat je tot nu toe hebt bereikt? Wat doet het met je?
Mijn collega’s en vrienden zijn trots op mij dat ik zo goed bezig ben en uiteindelijk ben ik zelf redelijk trots. Als ik zie wat mijn training was toen ik net begon en nu… het verschil is duidelijk. Ik voel me fitter, conditie is aanzienlijk beter en ik heb 2 maten kleiner in mijn kleding. Natuurlijk baal ik dat ik qua voeding het nog steeds niet onder controle heb maar ik probeer mij daar niet door te laten kisten. Het gevoel na het sporten is zalig!

Wat is het grootste inzicht dat je hebt gekregen dankzij dit Personal Training traject? Wat heb je geleerd?
Geleerd dat je een sportschool niet kunt beoordelen zonder er daadwerkelijke te zijn geweest. Veel geleerd op het gebied van voeding en nog steeds krijg ik bruikbare tips van mijn trainer. Ook geleerd dat het soms even tegen kan zitten maar door dit met mijn trainer te bespreken krijg je weer genoeg handvatten en energie om de draad weer op te pakken. Ook geleerd dat als mijn trainer een oefening voorstelt of een aanpassing van een oefening, ik niet moet denken … dat kan ik echt niet… ze heeft altijd gelijk is gebleken.

Wie zou je het Personal Training traject allemaal aanraden en nog belangrijker: waarom?
Ik zou het iedereen aanraden die conditie wil verbeteren of iets aan het gewicht wil doen of met stress moet leren omgaan etc. De inhoud en kwaliteit is niet te vergelijken met een standaard sportschool, bij De Loods is het maatwerk en dat is uiteindelijk het beste voor je.

Wat is jouw volgende stap?
Een moment met mijn trainer inplannen om wat aan mijn mindset en voedingsprobleem te doen. Ik kom steeds dichter bij mijn 1e doel en had er allang kunnen zijn maar ja, nu zorgen dat ik het binnen niet al te lange tijd eindelijk ga halen. Daarnaast ga ik ook de vrij trainingsmomenten vastleggen in mijn agenda om zo iets te doen aan mijn zelfdiscipline.