B.V. Nimag – Suzuki Nederland

Op 26 september 2017 is het eerste traject van start gegaan bij B.V. Nimag – Suzuki Nederland. Het traject bestaat uit lezingen omtrent gezondheid&beweging en een wekelijkse bootcamp.

B.V. Nimag – Suzuki Nederland
B.V. Nimag maakt deel uit van de Louwman Group en is importeur van het Japanse kwaliteitsmerk Suzuki. Zij zorgen voor de import en distributie van auto’s, motorfietsen, atv’s en buitenboordmotoren. Daarnaast is B.V. Nimag importeur van Nimarine rubberboten, Haswing elektrische buitenboordmotoren en verzorgt de distributie van de nieuwe TomTom Rider als de partner van TomTom voor de Nederlandse motormarkt.

Reden om De Loods Nieuwegein in te schakelen is niet alleen de gezondheid van de collega’s stimuleren, maar ook dat er activiteiten worden uitgevoerd met collega’s die men wellicht niet vaak spreekt of mee samenwerkt.

Rahul over De Loods Nieuwegein in samenwerking met Suzuki Nederland

“Net als iedere organisatie zijn er bij Suzuki Nederland veel collega’s met een andere functie, wat het nog dynamischer maakt is dat de collega’s ook nog in verschillende branches werken. De één heeft de focus op auto’s, de ander op motoren of marine en sommige richten zich op alle drie de branches. Tel daar de verschillende afdelingen bij op en je hebt een enorm diverse organisatie. Hierdoor heeft men niet altijd evenveel contact met elkaar.

De Loods Nieuwegein slaat met de bootcamp de brug tussen de collega’s die elkaar niet altijd weten of hoeven te vinden.

De bootcamp is daarmee een prominent gespreksonderwerp geworden binnen onze organisatie. Ik denk dat “Heb je spierpijn?” nu de meest gestelde vraag binnen dit pand is.

In totaal doen er ongeveer 30 collega’s mee aan de bootcamp, dit is bijna de helft van de organisatie. Iedere dinsdag en vrijdag staat er om half vijf weer een groep klaar om samen met Tim aan de slag te gaan.

Kortom, de bootcamp zorgt voor bevordering van: gezondheid, teamspirit  en sfeer binnen de organisatie. Dit is niet alleen resultaat van de inzet die de collega’s tonen, maar ook zeker door de manier waarop er training wordt gegeven. Tim zorgt ervoor dat de deelnemers gemotiveerd blijven en iedere keer weer de grens proberen te verleggen. En misschien wel nóg belangrijker, men voelt zich ook comfortabel genoeg om aan te geven wanneer het niet lukt. De deelnemers steunen hier elkaar in en proberen het beste in elkaar naar boven te halen.

Ook leuk om te weten: tot nu toe hebben alle nieuwe collega’s zich ook aangemeld voor de bootcamp, het zorgt er dus ook nog voor dat je sneller bekend raakt met je collega’s. “

De Loods Nieuwegein scoort een 8,4 bij het intern onderzoek onder personeel van B.V. Nimag – Suzuki Nederland!

Rahul Vegada - PR & Social Media Manager, B.V. Nimag – Suzuki Nederland